GEWICHT (gr.)  

tot

PRIJS (€) 

tot

CATEGORIEËN 

KLEUR 

MERK 

PATAGONIA

Het uit Californië afkomstige Patagonia werd in 1973 opgericht door Yvon Chouinard. Patagonia is indertijd begonnen als een klein bedrijfje gespecialiseerd in het maken van materiaal voor klimmers. Het hart van Patagonia ligt dan ook altijd nog bij alpinisme, al maakt het bedrijf ook veel outdoorkleding voor zowel dames als heren en materiaal voor andere buitensporten. Vanuit een diep respect voor de natuur probeert Patagonia zo zorgvuldig mogelijk met het milieu om te gaan tijdens de productieprocessen. Daarnaast besteedt Patagonia in haar campagnes veel aandacht aan milieubewustzijn en gaat 1% van alle verkoop of 10% van de omzet, direct naar natuur- en milieubescherming.

Lees meer over PATAGONIA

REPARATIEMATERIAAL
1 producten
Sorteer op:
1 producten

Patagonia Worn Wear Patch Kit
€ 25,00
 
1 / 1

Het uit Californië afkomstige Patagonia werd in 1973 opgericht door Yvon Chouinard. Patagonia is indertijd begonnen als een klein bedrijfje gespecialiseerd in het maken van materiaal voor klimmers. Het hart van Patagonia ligt dan ook altijd nog bij alpinisme, al maakt het bedrijf ook veel outdoorkleding voor zowel dames als heren en materiaal voor andere buitensporten. Vanuit een diep respect voor de natuur probeert Patagonia zo zorgvuldig mogelijk met het milieu om te gaan tijdens de productieprocessen. Daarnaast besteedt Patagonia in haar campagnes veel aandacht aan milieubewustzijn en gaat 1% van alle verkoop of 10% van de omzet, direct naar natuur- en milieubescherming.

Patagonia kleding kopen

Het uit Californië afkomstige Patagonia werd in 1973 opgericht door Yvon Chouinard. Patagonia is indertijd begonnen als een klein bedrijfje gespecialiseerd in het maken van materiaal voor klimmers. Het hart van Patagonia ligt dan ook altijd nog bij alpinisme, ook al maakt het bedrijf inmiddels ook veel outdoorkleding voor zowel dames als heren en materiaal voor andere buitensporten. Yvon Chouinard, de oprichter van Patagonië,begon als klimmer in 1953 als een 14-jarig lid van de Falconry Club in Zuid-Californië, die haviken en valken opleidde voor de jacht. Nadat een van de volwassen leiders de jongens leerde hoe ze van de kliffen naar de valkjes moesten afdalen, werden Yvon en zijn vrienden zo dol op de sport dat ze afreisden naar het westelijke uiteinde van de San Fernando-vallei, naar de zandstenen kliffen van Stoney Point. Daar leerden ze uiteindelijk ze zowel omhoog klimmen als afdalen langs de rots en daar begon zijn bedrijfje met de verkoop van rotshaken vanuit zijn kofferbak. In Yosemite werden Chouinard en zijn vrienden de Valley Cong genoemd. Ze moesten zich verstoppen achter de bewakers in de rotsblokken boven kamp 4 nadat ze de campinglimiet van twee weken overschreden hadden. Ze waren er trots op dat het beklimmen van rotsen en watervallen geen economische waarde had, dat ze rebellen waren. Hun helden waren Muir, Thoreau, Emerson, Gaston Rebuffat, Ricardo Cassin en Herman Buhl.Daar leerden ze uiteindelijk ze zowel omhoog klimmen als afdalen langs de rots.

Er was snel genoeg vraag naar de uitrusting van Chouinard die hij niet met de hand kon houden; hij moest gereedschappen en matrijzen en machines gaan gebruiken. Dus in 1965 ging hij een partnerschap aan met Tom Frost, die zowel een luchtvaartingenieur als een klimmer was, en een scherp gevoel voor ontwerp en esthetiek had. Gedurende de negen jaar dat Frost en Chouinard partners waren, hebben ze bijna elk klimhulpmiddel opnieuw ontworpen en verbeterd, om ze sterker, lichter, eenvoudiger en functioneler te maken. Ze zouden terugkeren van elke reis naar de bergen met nieuwe ideeën voor het verbeteren van bestaande hulpmiddelen. 
In 1970 was Chouinard Equipment ondertussen de grootste leverancier van klimhardware in de VS geworden. ZIj zagen dat door het gebruik van pitons de rots teveel beschadigd raakte en besloot al snel over te gaan op aluminium klemblokken en stoppers, de Hexentrics. Zo konden ze clean klimmen en je eigen materiaal weer mee nemen. Dat was eigenlijk al de eerste milieubewuste stap waar het bedrijf als jaren bekend om staat. Vanuit een diep respect voor de natuur probeert Patagonia sindsdien zo zorgvuldig mogelijk met het milieu om te gaan tijdens de productieprocessen. Daarnaast besteedt Patagonia in haar campagnes veel aandacht aan milieubewustzijn en gaat 1% van alle verkoop of 10% van de omzet, direct naar natuur- en milieubescherming.

Let my people go surfing

Met het boek ‘Let my people go surfing’ schreef Yvon Chouinard een managementboek, maar ook zijn eigen levensverhaal. Zijn manier van leven tekent zijn manier van managen. En zijn manier van managen tekent zijn leven. Met zijn levensverhaal geeft Chouinard niet alleen wijze managementlessen aan aankomende managers die nog maar net in hun rol van leider zijn gegroeid. Ook zeer ervaren managers kunnen veel leren van de manier waarop de baas van Patagonia omgaat met zijn personeel, met zijn omgeving en met zijn klanten. Chouinard laat zien dat winst niet voorop hoeft te zijn om een succesvol bedrijf te leiden. Hij laat zien dat maatschappelijk verantwoord geld verdienen prima mogelijk is als je eerlijk te werk gaat. Zijn jarenlange ervaring heeft Chouinard geleerd dat een goede samenwerking met toeleveranciers van enorm groot belang is. Wederzijds respect vormt de basis voor een samenwerking die veel verder gaat dan wat veel bedrijven doen tijdens het zoeken naar toeleveranciers. Voor Chouinard is het van belang dat in alle fases van het productieproces mensen zich goed voelen, oftewel let my people go surfing.

Patagonia kleding kopen

Het uit Californië afkomstige Patagonia werd in 1973 opgericht door Yvon Chouinard. Patagonia is indertijd begonnen als een klein bedrijfje gespecialiseerd in het maken van materiaal voor klimmers. Het hart van Patagonia ligt dan ook altijd nog bij alpinisme, ook al maakt het bedrijf inmiddels ook veel outdoorkleding voor zowel dames als heren en materiaal voor andere buitensporten. Yvon Chouinard, de oprichter van Patagonië,begon als klimmer in 1953 als een 14-jarig lid van de Falconry Club in Zuid-Californië, die haviken en valken opleidde voor de jacht. Nadat een van de volwassen leiders de jongens leerde hoe ze van de kliffen naar de valkjes moesten afdalen, werden Yvon en zijn vrienden zo dol op de sport dat ze afreisden naar het westelijke uiteinde van de San Fernando-vallei, naar de zandstenen kliffen van Stoney Point. Daar leerden ze uiteindelijk ze zowel omhoog klimmen als afdalen langs de rots en daar begon zijn bedrijfje met de verkoop van rotshaken vanuit zijn kofferbak. In Yosemite werden Chouinard en zijn vrienden de Valley Cong genoemd. Ze moesten zich verstoppen achter de bewakers in de rotsblokken boven kamp 4 nadat ze de campinglimiet van twee weken overschreden hadden. Ze waren er trots op dat het beklimmen van rotsen en watervallen geen economische waarde had, dat ze rebellen waren. Hun helden waren Muir, Thoreau, Emerson, Gaston Rebuffat, Ricardo Cassin en Herman Buhl.Daar leerden ze uiteindelijk ze zowel omhoog klimmen als afdalen langs de rots.

Er was snel genoeg vraag naar de uitrusting van Chouinard die hij niet met de hand kon houden; hij moest gereedschappen en matrijzen en machines gaan gebruiken. Dus in 1965 ging hij een partnerschap aan met Tom Frost, die zowel een luchtvaartingenieur als een klimmer was, en een scherp gevoel voor ontwerp en esthetiek had. Gedurende de negen jaar dat Frost en Chouinard partners waren, hebben ze bijna elk klimhulpmiddel opnieuw ontworpen en verbeterd, om ze sterker, lichter, eenvoudiger en functioneler te maken. Ze zouden terugkeren van elke reis naar de bergen met nieuwe ideeën voor het verbeteren van bestaande hulpmiddelen. 
In 1970 was Chouinard Equipment ondertussen de grootste leverancier van klimhardware in de VS geworden. ZIj zagen dat door het gebruik van pitons de rots teveel beschadigd raakte en besloot al snel over te gaan op aluminium klemblokken en stoppers, de Hexentrics. Zo konden ze clean klimmen en je eigen materiaal weer mee nemen. Dat was eigenlijk al de eerste milieubewuste stap waar het bedrijf als jaren bekend om staat. Vanuit een diep respect voor de natuur probeert Patagonia sindsdien zo zorgvuldig mogelijk met het milieu om te gaan tijdens de productieprocessen. Daarnaast besteedt Patagonia in haar campagnes veel aandacht aan milieubewustzijn en gaat 1% van alle verkoop of 10% van de omzet, direct naar natuur- en milieubescherming.

Let my people go surfing

Met het boek ‘Let my people go surfing’ schreef Yvon Chouinard een managementboek, maar ook zijn eigen levensverhaal. Zijn manier van leven tekent zijn manier van managen. En zijn manier van managen tekent zijn leven. Met zijn levensverhaal geeft Chouinard niet alleen wijze managementlessen aan aankomende managers die nog maar net in hun rol van leider zijn gegroeid. Ook zeer ervaren managers kunnen veel leren van de manier waarop de baas van Patagonia omgaat met zijn personeel, met zijn omgeving en met zijn klanten. Chouinard laat zien dat winst niet voorop hoeft te zijn om een succesvol bedrijf te leiden. Hij laat zien dat maatschappelijk verantwoord geld verdienen prima mogelijk is als je eerlijk te werk gaat. Zijn jarenlange ervaring heeft Chouinard geleerd dat een goede samenwerking met toeleveranciers van enorm groot belang is. Wederzijds respect vormt de basis voor een samenwerking die veel verder gaat dan wat veel bedrijven doen tijdens het zoeken naar toeleveranciers. Voor Chouinard is het van belang dat in alle fases van het productieproces mensen zich goed voelen, oftewel let my people go surfing.

winter